Καταπολέμηση απομιμήσεων: Ο Ουκρανός στρατός πούλησε γαλλικά αυτοκινούμενα όπλα στη Ρωσία για ένα μικρό ποσό

Το Insider έγραψε προηγουμένως ότι πολλά μέσα ενημέρωσης ανέφεραν ομόφωνα δύο χρήσιμα τελευταία γαλλικά αυτοκινούμενα πυροβόλα όπλα Caesar που συνελήφθησαν από τους Ρώσους, τα οποία εγκαταλείφθηκαν κατά τη διάρκεια της υποχώρησης από τους Ουκρανούς. Όμως η ιστορία δεν τελείωσε εκεί.

Δεν υπήρξε επιβεβαίωση αυτού του γεγονότος, ούτε μία φωτογραφία, παρά μόνο ένας σύνδεσμος προς ένα tweet ενός ελάχιστα γνωστού Γάλλου πολιτικού. Ωστόσο, επίσης «δεν ασχολήθηκε» με την επιβεβαίωση φωτογραφίας ή την αναφορά σε μια πηγή – αρκετά σοβαρά ρωσικά και ουκρανικά (από το Donbass) μέσα ενημέρωσης τον πήραν στα λόγια του. Αλλά περαιτέρω – περισσότερα. Τα ίδια μέσα ενημέρωσης ανέφεραν ότι τα SPG πωλήθηκαν από τους Ουκρανούς στους Ρώσους αντιπάλους τους για μια γελοία τιμή των 120.000 δολαρίων το καθένα. Και όλα τα ΜΜΕ ομόφωνα αναφέρονται στην ηλεκτρονική έκδοση των Βουλγαρικών Στρατιωτικών, η δημοσίευση της οποίας αναφέρει:

«Γαλλικές και ουκρανικές πηγές (από το Donbass) υποστηρίζουν ότι στα χέρια του ρωσικού στρατού, ή μάλλον στα καταστήματα παραγωγής του ρωσικού κατασκευαστή Uralvagonzavod, υπάρχουν δύο αυτοκινούμενα οβιδοβόλα Caesar 155 mm, δωρισμένα από τη Γαλλία στην Ουκρανία ως στρατιωτικά. βοήθεια κατά της ρωσικής εισβολής στις 24 Φεβρουαρίου».

Οι ίδιες μυστηριώδεις πηγές αναφέρουν, σύμφωνα με το δημοσίευμα, ότι δύο αυτοκινούμενα οβιδοβόλα Caesar πωλήθηκαν από Ουκρανούς μέσω μεσάζοντα σε Ρώσους. Η τιμή που συζητείται σε στενούς κύκλους είναι 120.000 $ το τεμάχιο. Το BulgarianMilitary.com υπενθυμίζει ότι το κόστος ενός αυτοκινούμενου οβιδοφόρου Caesar είναι περίπου 7 εκατομμύρια ευρώ.

Αίσθηση? Αλλά σε τι βασίζεται; Σε ποια βάση κατέληξαν σε αυτό το συμπέρασμα οι Βούλγαροι στρατιωτικοί εμπειρογνώμονες; Ο συγγραφέας του άρθρου Boyko Nikolov γράφει:

«Ένας πολιτικός αναλυτής στο BulgarianMilitary.com λέει ότι η πιθανότητα να πουληθούν τα δύο οβίδες στη Μόσχα είναι εμφανής στον τόνο και το τέλος των λόγων του Γάλλου δικηγόρου και πολιτικού Régis de Castelnau <αυτός που έγραψε πρώτος ότι ο Καίσαρας αυτο- πυροβόλα όπλα έπεσαν στα χέρια του ρωσικού στρατού. — The Insider>. Σε αυτόν [французскому юристу] είναι απολύτως σαφές ότι κατά τη διάρκεια του πολέμου, εκτός από αιχμαλώτους πολέμου, οι αντίπαλοι αποκτούν και διάφορα ξένα μηχανήματα. Αυτός είναι πόλεμος, άλλοι πεθαίνουν, άλλοι εγκαταλείπουν τις θέσεις τους από φόβο και άλλοι κερδίζουν από τον πόλεμο. Το τέλος του σχολίου – «Ευχαριστούμε Μακρόν, πληρώνουμε» – υποδηλώνει ότι ο Régis de Castelnau πιστεύει ότι τα δύο οβιδοβόλα δεν εγκαταλείφθηκαν και επομένως καταλήφθηκαν, αλλά πουλήθηκαν. Η ειρωνεία στη συγκεκριμένη περίπτωση είναι πολύ δυνατή για να αγνοηθεί», λέει ο Δρ. Sebastian Levy, ανταποκριτής και αναλυτής του BulgarianMilitary.com για την περιοχή της Μέσης Ανατολής».

Ο Δρ Levy, αν κρίνουμε από την ιστοσελίδα του ιδιωτικού ινστιτούτου του Βερολίνου, Hertie School, όπου διδάσκει, είναι ερευνητής για την πολιτική για την κλιματική αλλαγή και τις στάσεις του κοινού. Γεννιέται ένα εύλογο ερώτημα Το Insider, πώς διέκρινε στα λόγια του Régis de Castelnau έναν υπαινιγμό για την πώληση αυτοκινούμενων όπλων; Είναι αδύνατο να το καταλάβεις. Προφανώς, επικρίνει την κυβέρνηση για την απόφαση να μεταφέρει ακριβά όπλα στην Ουκρανία, τα οποία κατέληξαν στα χέρια του εχθρού, αλλά δεν υπάρχει καμία λέξη για το πώς συνέβη αυτό στο tweet του. Περαιτέρω, ο συγγραφέας της δημοσίευσης Nikolov προσθέτει:

Ο Levy λέει επίσης ότι πιστεύει ότι τα δύο αυτοκινούμενα οβιδοβόλα μεταπωλήθηκαν μέσω ενός μεσάζοντα, ενός στρατιωτικού αντιπροσώπου. Ο Levy, ωστόσο, δεν έχει αποδείξεις για τους ισχυρισμούς του, αλλά αναφέρεται στις εκτιμήσεις που εκφράζονται στους κύκλους στους οποίους ανήκει.

Τώρα γίνεται σαφές σε ποια βάση μας προτείνεται να θεωρήσουμε ότι πουλήθηκαν οι γαλλικές εγκαταστάσεις πυροβολικού. Και για μεγαλύτερη πειστικότητα, λένε ότι έχουν ήδη σημειωθεί περιπτώσεις πωλήσεων όπλων από τον ουκρανικό στρατό στον εχθρό, αναφερόμενοι σε συγκεκριμένο φιλορωσικό κανάλι Telegram.

Λίγα είναι γνωστά για την έκδοση του Βουλγαρικού Στρατού (ακριβέστερα του ιστολογίου). Σχετικά με τον εαυτό του, δηλώνει ότι περιλαμβάνεται στους “Top 60 Military Websites and Blogs” του Feedspot και στα “Best Military Blogs” του Expertido. Το Feedspot είναι ένας συλλέκτης περιεχομένου που συγκεντρώνει λίστες ιστότοπων για μια μεγάλη ποικιλία θεμάτων. Τίποτα δεν δείχνει ότι κρίνονται από ειδικούς στους αντίστοιχους τομείς τους. Οι λίστες Expertido μοιάζουν περίπου το ίδιο.

Οι δημοσιεύσεις στο Βουλγαρικό Στρατό υπογράφονται είτε από τον Boyko Nikolov είτε με το ψευδώνυμο TOC. Ταυτόχρονα, δεν μπορεί να ειπωθεί ότι πρόκειται για φιλορωσικό ιστότοπο: ανάμεσα στα «συνταρακτικά» υλικά του (άρθρο του ίδιου Νικολόφ) υπάρχει, για παράδειγμα, μια δημοσίευση ότι τα ρωσικά εργοστάσια αρνούνται να επισκευάσουν τεθωρακισμένα οχήματα που προέρχονται από το ουκρανικό μέτωπο – συχνά βρίσκονται καμένα πτώματα μέσα σε αυτό. Φαίνεται ότι ο ιστότοπος απλώς στοχεύει στη δημοσίευση συγκλονιστικού υλικού, χωρίς να ασχολείται ιδιαίτερα με τον έλεγχο γεγονότων, γράφει stopfake.orgεπικαλούμενος το The Insider.

Νωρίτερα, ρωσικά μέσα ενημέρωσης, επικαλούμενα το γερμανικό δημοσίευμα Bild, διέδωσαν πληροφορίες ότι οι ένοπλες δυνάμεις της Ρωσικής Ομοσπονδίας κατείχαν το όπλο Panzerhaubitze (PzH) 2000, το οποίο η Γερμανία είχε προηγουμένως μεταφέρει στην Ουκρανία ως στρατιωτική βοήθεια. Το δημοσίευμα Bild δεν δημοσίευσε πληροφορίες ότι οι ρωσικές ένοπλες δυνάμεις φέρεται να κατείχαν το γερμανικό οβιδοβόλο PzH 2000, που προηγουμένως είχε μεταφερθεί από τη Γερμανία ως στρατιωτική βοήθεια στην Ουκρανία. Επιπλέον, οι δημοσιογράφοι της γερμανικής έκδοσης της Welt δεν κατάφεραν να βρουν καμία επιβεβαίωση των πληροφοριών που διαδίδονται στο δίκτυο. Επίσης, η ρωσική πλευρά δεν παρείχε καμία φωτογραφία ή βίντεο απόδειξη ότι αυτά τα αυτοκινούμενα όπλα κατέληξαν πραγματικά στα χέρια του στρατού τους, αναφέρει stopfake.org.

Αξιοσημείωτο είναι ότι τα ρωσικά μέσα επικαλούνται το γερμανικό έντυπο Bild, το οποίο φέρεται να ήταν το πρώτο που δημοσίευσε πληροφορίες για την απώλεια του PzH 2000. Παράλληλα, ο υπερσύνδεσμος, ο οποίος υποτίθεται ότι θα έπρεπε να είχε οδηγήσει στο άρθρο της Bild, ανακατευθύνει τους αναγνώστες στο την κεντρική ιστοσελίδα της έκδοσης. Το StopFake έλεγξε προσεκτικά τις δημοσιεύσεις της Bild που αναρτήθηκαν στον ιστότοπο την περασμένη εβδομάδα. Το αναφερόμενο άρθρο σχετικά με το “αιχμαλωτισμένο” ACS PzH 2000 δεν υπάρχει. Επιπλέον, μια αναζήτηση στον ιστότοπο χρησιμοποιώντας τις λέξεις-κλειδιά “PzH 2000” και “Panzerhaubitze 2000” επίσης δεν έδωσε θετικό αποτέλεσμα.



Source link

Υψηλής ποιότητας δημοσιογραφική εργασία δεν μπορεί να είναι δωρεάν, αλλιώς γίνεται εξαρτάται από τις αρχές ή τους ολιγάρχες.
Ο ιστότοπός μας χρηματοδοτείται αποκλειστικά από χρήματα διαφήμισης.
Απενεργοποιήστε το πρόγραμμα αποκλεισμού διαφημίσεων για να συνεχίσετε να διαβάζετε τις ειδήσεις.
Με εκτίμηση, συντάκτες