Τα βρετανικά ΜΜΕ ζήτησαν συγγνώμη για ψεύτικα για Ρώσους που έκλεψαν το εμβόλιο AstraZeneca

Η Daily Express αρνήθηκε τον γελοίο ισχυρισμό ότι η Ρωσία έκλεψε ιατρική συνταγή για το εμβόλιο του κορωνοϊού από τη βρετανική AstraZeneca.

Η βρετανική εφημερίδα «Sun» δημοσίευσε ένα «αποκαλυπτικό» κείμενο «θεωρίας συνωμοσίας», το οποίο διανεμήθηκε και αναπαράχθηκε εύκολα από εκατοντάδες δυτικά μέσα ενημέρωσης, ανάμεσά τους και οι ελληνικές εκδόσεις.

Η εφημερίδα Sun ανέφερε ότι οι Βρετανοί κατάσκοποι «έχουν στοιχεία» ότι το εμβόλιο Moscow Sputnik V δημιουργήθηκε με βάση έγγραφα που «έκλεψαν» από την εταιρεία AstraZeneca από έναν «ξένο πράκτορα». Η British Express δημοσίευσε αργότερα μια παρόμοια ιστορία με αναφορά στον Sun.

Ωστόσο, η Express απέσυρε το άρθρο χθες, αφήνοντας τον αρχικό τίτλο αλλά αντικαθιστώντας ολόκληρο το περιεχόμενο με μια δήλωση από το Russian Direct Investment Fund, τον οργανισμό που χρηματοδότησε την ανάπτυξη του Sputnik V στο Εθνικό Κέντρο Ερευνών Gamaleya στη Μόσχα.

«Το άρθρο περιείχε επίσης ψευδείς πληροφορίες (!). Συγγνώμη, αναφέρουμε γεγονότα », ανέφερε η Express σε δήλωσή της.

Μια δήλωση του ρωσικού RDIF εξηγεί ότι το Sputnik V χρησιμοποιεί δύο φορείς ανθρώπινου αδενοϊού, ενώ το εμβόλιο AstraZeneca επέλεξε τον αδενοϊό των χιμπατζήδων. Το Sputnik V, το πρώτο καταγεγραμμένο εμβόλιο στον κόσμο κατά του νέου κοροναϊού που προκαλεί Covid-19 (πριν από την AstraZeneca), βασίστηκε επίσης σε χρόνια προηγούμενων ερευνών στον τομέα, οι οποίες μπορούν εύκολα να επαληθευτούν με δημόσια αρχεία.

«Αντί να διαδίδουν ψευδείς ιστορίες, τα βρετανικά ΜΜΕ και οι κυβερνητικές υπηρεσίες θα πρέπει να προστατεύουν καλύτερα τη φήμη της AstraZeneca, ενός ασφαλούς και αποτελεσματικού εμβολίου που δέχεται συνεχώς επίθεση ανταγωνιστών στα μέσα με ανύπαρκτα στοιχεία», δήλωσε η RDIF στους δημοσιογράφους των ΜΜΕ. Πράγματι, το εμβόλιο του Ηνωμένου Βασιλείου έχει δεχθεί ανελέητη κριτική, αν και δεν προκαλεί απαραίτητα περισσότερες παρενέργειες από τον κύριο ανταγωνιστή του, το εμβόλιο Pfizer.

Ωστόσο, η Sun δεν απέσυρε ούτε αναθεώρησε το άρθρο της. Πρόσθεσε απλά στο τέλος του άρθρου ένα απόσπασμα από μια εταιρεία δημοσίων σχέσεων με έδρα το Λονδίνο που εκπροσωπεί το RDIF.

Η εφημερίδα αναφέρει για «ανώνυμους Βρετανούς κατασκόπους» που «πολλαπλασιάζονται ατελείωτα», προκαλώντας οργή στη Μόσχα. Ο Γκενάντι Ονιστσένκο, αναπληρωτής του κυβερνώντος κόμματος Ενωμένη Ρωσία και πρώην επικεφαλής του ρωσικού υπουργείου Υγείας και σύμβουλος υγείας του Πούτιν, δήλωσε ότι τα άτομα που εμπλέκονται στην έκδοση πρέπει να απολυθούν και να ζητήσουν ψυχιατρική βοήθεια.

«Προτείνω να σταλούν δημοσιογράφοι της Sun για ψυχολογική εκτίμηση», είπε στο RIA Novosti. «Και το προσωπικό της MI6 (βρετανική μυστική υπηρεσία) πρέπει να απολυθεί επειδή έχει χάσει την ικανότητα να κάνει τη δουλειά του».

Ωστόσο, αυτή η κοινή λογική θεωρία συνωμοσίας έχει κυκλοφορήσει με τη μορφή ειδήσεων σε όλο τον κόσμο, ανέφερε η ελληνική εφημερίδα newsbreak.gr.





Source link

Υψηλής ποιότητας δημοσιογραφική εργασία δεν μπορεί να είναι δωρεάν, αλλιώς γίνεται εξαρτάται από τις αρχές ή τους ολιγάρχες.
Ο ιστότοπός μας χρηματοδοτείται αποκλειστικά από χρήματα διαφήμισης.
Απενεργοποιήστε το πρόγραμμα αποκλεισμού διαφημίσεων για να συνεχίσετε να διαβάζετε τις ειδήσεις.
Με εκτίμηση, συντάκτες