19.04.2024

Κινέζοι και Αμερικανοί επιστήμονες σχεδίαζαν να δημιουργήσουν μοναδικούς κορωνοϊούς

Ακόμα και πριν ξεσπάσει η πανδημία στον κόσμο, τα σχέδια μιας διεθνούς ομάδας επιστημόνων από τις Ηνωμένες Πολιτείες και την Κίνα ήταν να δημιουργήσουν νέους κορωνοϊούς.

Ερευνητές από το Ινστιτούτο ιολογίας Wuhan και το Πανεπιστήμιο της Βόρειας Καρολίνας ήθελαν να δημιουργήσουν νέους κορωνοϊούς που δεν υπήρχαν στη φύση πριν. Το καθημερινό τηλέγραφο

Οι επιστήμονες σκόπευαν να χρησιμοποιήσουν για αυτό ένα συνδυασμό θραυσμάτων γονιδιωμάτων παρόμοιων στελεχών. Επιβεβαίωση είναι τα δεδομένα από την αίτηση επιχορήγησης που κατατέθηκε στο Γραφείο Προηγμένων Ερευνητικών Έργων του Υπουργείου Άμυνας των ΗΠΑ.

Η αίτηση, σύμφωνα με τη δημοσίευση, υποβλήθηκε το 2018 από μια διεθνή κοινοπραξία, στην οποία συμπεριλήφθηκε η EcoHealth Alliance, επιστήμονες από το Πανεπιστήμιο της Βόρειας Καρολίνας (ΗΠΑ), υπάλληλοι του Ινστιτούτου ιολογίας Wuhan (PRC), ερευνητές από το Duke-NUS Ιατρική Σχολή (Σιγκαπούρη).

Ο λόγος για τη λήψη της επιχορήγησης ήταν η πρόθεση να δημιουργηθεί ένας εντελώς νέος κορωνοϊός, «με μια νέα, ασυμβίβαστη γονιδιακή ακολουθία», γράφει η Daily Telegraph.

Νωρίτερα, σύμφωνα με τη Wall Street Journal, ο καθηγητής του Πανεπιστημίου Columbia Jeffrey Sachs, πρόεδρος της επιτροπής COVID-19 της The Lancet, απέλυσε μια ομάδα επιστημόνων που μελετούσαν την προέλευση του κοροναϊού. Ο λόγος είναι η σύνδεση των μελών της με την EcoHealth Alliance (ΗΠΑ), η οποία συνεργάστηκε με το Ινστιτούτο ιολογίας Wuhan. Σύμφωνα με το δημοσίευμα, η οργάνωση χρησιμοποίησε αμερικανικά κονδύλια για την έρευνα κορωνοϊών σε νυχτερίδες, κάτι που έκανε μαζί με το Ινστιτούτο ιολογίας Wuhan, που βρίσκεται στην πόλη όπου καταγράφηκε η πρώτη εστία του κορονοϊού.

Η επιτροπή του περιοδικού σκοπεύει να συνεχίσει την έρευνα για την προέλευση του COVID-19. Εμπειρογνώμονες στον τομέα της βιολογικής ασφάλειας θα συμμετάσχουν στο έργο. Μια έκθεση σχετικά με τα αποτελέσματα της έρευνας θα δημοσιευθεί το νέο έτος.